Ankh-The tales of mystery
ANKH-THE TALES OF MYSTERY
10.6. 2006 AUTOR NÁVODU-STANDA MADUKAS
Ankh - The Tales of Mystery je adventure odehrávající se v Egyptě ,jde o divoký příběh plný humoru a dramatických událostí ve stylovém zpracování. Hlavním hrdinou příběhu je mladík Assil, který byl díky své nerozvážnosti zaklet duchem jednoho z faraónů a čeká jej jistá smrt. Assil a jeho přátelé si udělali večírek v jedné z pyramid ,kterou postavil Assilův otec.Assil však rozbije urnu a vzbudí mumii,která ho prokleje.On je nyní nositelem Ankhu,prokletí kterého se musí zbavit.Na své cestě různými místy v Egyptě Assil narazí na celou řadu zajímavých postav- obchodníků, zabijáků, ale i krásných dívek.Ankh je i přes své kouzelné 3D zpracování titul s klasickým point and clickem, který hráči nabídne zajímavý příběh,humor,100 předmětů ke kombinování a užití, krásné lokace starobylé Káhiry a hudební doprovod filmové kvality. Ovládání je velmi jednoduché,protože používáte pouze myš.Levým tlačítkem postavičku popostrkujeme tam kam potřebujeme aby šla a také jím odklikáváme dialogy.Pravým tlačítkem vybíráme věci z inventáře,kombinujeme je navzájem a také ho použijeme když chceme něco vzít.Také jím začínáme vést dialogy .Inventář se vám zobrazuje v horní části obrazovky a pokud si chcete hru uložit musíte zmáčknout klávesu ESC.
Kapitola 1
Assil
přijde domů.V pokoji na posteli vezměte špinavou košili a také
stříbrnou minci.Jděte doprava ke skřínce ,klikněte na velkou modrou
vázu a získáte kartáč bez štětin.Váza vychýlí skřínku,kterou otevřete a
vezměte si otcovo roucho a ramínko na šaty.Vyjděte po schodech
nahoru,podívejte se na rozbité okno vpravo a na koš s květinou nad
schodištěm.V inventáři spojte košili a roucho a získáte něco jako
lano.Klikněte na lano a pak na koš.V animaci Assil vyskočí ven rozbitým
oknem.Venku jsou dva vrahové,Tarok a Blackey.Hovořte s nimi -postupujte
v dialogu odspoda nahoru.Hlavně s Tarokem vyčerpejte všechna
témata.Dozvíte se ,že mají velký hlad a dostali za úkol zabít Assilova
otce.Dáte jim minci z inventáře.Po rozhovoru jděte stále dolů a pak
vstupte na bazar.Promluvte si o všem s Vulkánem.Dozvíte se o
paláci,strážích,rybách a převozu.Jděte kousek dál a promluvte si s
Fatimou,která prodává v krámku.Pokud chcete tak si můžete popovídat i
se starou dámou,která tu korzuje,ale nic podstatného se od ní
nedozvíte.Vyjděte kousek nahoru a promluvte si s mužem s brýlemi,který
tu má také krámek.Je to téměř slepý krejčí.Po rozhovoru vám dá tupé
nůžky s tím,aby jste mu je nabrousiliPoté přejděte na druhou stranu a
vezměte si kousek melounu.Jděte až k plakátu na kterém je banán a něco
jako zákaz.Je to upozornění ,že v krámku se prodávali ilegálně dovezené
banány a proto byl zavřen.Je tu však citron a pomeranč.Obojí si
vezměte.Vyjděte po schodech nahoru a promluvte si s vinařem.Po
rozhovoru vyjděte až nahoru a v animaci uvidíte jak strážný odvádí
nějakou ženu.Jděte kousek doprava a promluvte si s tlustým mužem a jeho
otrokem.Otrok se trochu vytahuje,ale jinak se z rozhovorů nic moc
nedozvíte.Jděte doleva/viz obrázek/a
zkuste vejít.Dveře do arabského velvyslanectví jsou zamčeny.Jděte nyní
doprava a po cestě dolů.Zastaví vás Dinár,mazaný a chytrý obchodník a
bude od vás chtít koupit ankh.Assil se vymluví ,že je to jakási rodinná
památka a že jí nemůže prodat.Jděte kousek dopředu a vidíte zde tři
hladové kočky.Promluvte si s prodavačkou Olgou.Jděte dolů doprava a
podívejte se vlevo na plavající rybu v nějaké vodní břečce.Zkuste jí
sebrat,ale je příliš kluzká.Musíte tedy najít něco do čeho jí
chytíte.Jděte zpět až k místu,kde hovoří pán se svým otrokem.Projděte
klenutým podloubím vedle arabského velvyslanectví.Ze šňůry si vezměte
rybářskou sít a opět se vraťte k rybě.Použijte sít na rybu.Vraťte se
zpět ke krámku prodavačky Olgy a seberte si páčidlo,které je mezi
kočkami a Olgou.Nyní klikněte na barové dveře dole v místě ,kde jste
vzali páčidlo.Kočky proběhnou dveřmi a Olga je dost nevybíravým
způsobem ukázní.Vy na nic nečekejte a okamžitě klikněte na salátovou
mísu na pultě.Poté znovu klikněte na dvířka a jak bude Olga trestat
kočky tak klikněte na hamburger.Nyní v inventáři spojte salát s
hamburgrem a nakonec s rybou.Získáte rybí pochoutku.Jděte opět dolů
doprava a pak projděte skrze enter home k domovu.Dejte pochoutku z
inventáře Tarokovi a on vám vrátí stříbrnou minci.Nějak tu pochoutku
špatně stráví a zmizí rychle i s kámošem.Jděte kupředu a pak do enter
Nile.Promluvte si s mužem vlevo.Je to mudrc Tut Cashun.Po rozhovoru
běžte kupředu k vodě,kde je nabarvený kámen do zelena./viz obrázek/Použijte
na něj tupé nůžky z inventáře a rázem jsou ostré jak břitva.Vraťte se s
nimi zpět ke slepému krejčímu a nůžky mu dejte.Použijte první otázku z
nabídky a on vám dá jehlu.Vyptejte se ho i na další věci a on vám poví
o pirátovi,krokodýlovi a strážích.Nyní jděte tam ,kde jste vzali ze
šňůry sít na rybu a vejděte na obrovské nádvoří.Promluvte si se stráží
a vyčerpejte všechny témata.Ptejte se hlavně na krokodýly a zjistíte
,že stráž z nich má hrůzu,protože se bojí,že by mohli s piráty zaútočit
na město.Vraťte se zpátky k Nilu/enter Nile/a promluvte si s
převozníkem.Promluvte si s ním o krokodýlech a poté mu z inventáře
dejte stříbrnou minci.V animaci uvidíte,že vás odveze od břehu a dá vám
skleněnou kouli.Bohužel dojde ke strkanici a Assil vypadne z loďky i se
skleněnou koulí na hlavě.Jestli chcete můžete si to tady
prohlédnout,ale lepší je pokračovat.Seberte nejdříve ruku pokladníka
vedle jeho mrtvoly,respektive kostry.Je celkem dost špatně vidět.V
inventáři jí otevřete pravým myšítkem a získáte klíč od truhly.Truhla
je směrem k vám do obrazovky.Po otevření truhly získáte pirátskou
vlajku,kompas bez jehly,zašpiněné torzo sochy a barevnou havajskou
košili.Jděte kupředu ke krokodýlovi a zkuste projít,ale bohužel to
nejde.Jděte tedy ke kamenné soše a vedle ní leží prkno.Použijte na
prkno páčidlo z inventáře a pak seberte kamennou ruku.V inventáři na ní
použijte havajskou košili a pak s ní klikněte na krokodýla.V animaci
uvidíte jak si krokodýl na ruce vyláme zuby a vy je automaticky
seberete a ocitnete se na molu u pouště.
Poušť
Nejprve
v inventáři zkombinujte jehlu a nefunkční kompas a tím opět získáte
fungující kompas.Popojděte o obrazovku vpřed ,směrem do pouště a
uvidíte jak se vám v dolním pravém rohu zobrazí kompas.Vždy když budete
mít pocit ,že nějak bloudíte a nebo se budete jen chtít rychle vrátit k
molu tak stačí kliknout na tuto ikonu.Postupte tedy kupředu směrem do
pouště.Nalevo vidíte mrtvý strom na které je suchá větev./viz obrázek/Větev
seberte a hned napravo od stromu vezměte lebku zvířete.Máte zde dvě
cesty.Ta doprava vede tam ,kde je Sfinga a cesta rovně vede do Gizy.
Sfinga
Jděte
kupředu až k prodavači suvenýrů Bakshishovi.Promluvte s ním a dozvíte
se o červených škorpiónech a konkurenci,kterou poslal do Gizy.Jděte od
prodavače doleva dopředu k tlapě Sfingy a uvidíte zvláštní
mechanismus.Vraťte se zpět a jděte do Gizy.
Giza
Vidíte
zde tři muže a dva velbloudy.Zde musíte donutit velblouda ,aby prošel
očistou v mycím stanu vpravo.Nejprve si promluvte s Ras El Tinem.Chce
,abyste mu umyl velblouda.Dá vám pro něj i jídlo.Běžte ke stanu a
podívejte se na mechanismus před vstupem vpravo.Z inventáře použijte
suchou větev na mechanismus a máte jakousi kliku.Nyní vezměte z
inventáře jídlo pro velblouda a dejte ho na velký tác před vstupem do
stanu.V animaci uvidíte jak velbloud přijde před misku a začne
žrát./viz obrázek/Klikněte
na mechanismus vpravo ,v animaci velblouda protáhnete myčkou a je opět
čistý.Jako odměnu dostanete láhev vína.Seberte velbloudí srst z podlahy
ve stanu a jděte kupředu kolem velkého reklamního bilboardu a jděte do
skal.
Skalní oblast
Klikněte
kupředu a v animaci uvidíte jak Assil objeví skálu,která vytváří něco
jako fata morganu.Jinak zde nic není,takže klikněte dole vpravo na
ikonu a přenesete se na molo k převozníkovi.Promluvte s ním ,ale chce
zaplatit a vy peníze nemáte.Naštěstí máte pirátskou vlajku tak mu jí
dejte.Bude nadšený a doveze vás kam budete chtít.Promluvte s ním ještě
jednou a on vás odveze zpět do Káhiry.Nyní jděte až na začátek
bazaru,kde prodává krásná Fatima.Promluvte s ní o mapě s pokladem.Ona
ji prodá jen za zlato.V inventáři spojte srst z velblouda a hřeben bez
štětin a získáte něco jako štětec.Štětcem očistěte v inventáři špinavou
sochu a získáte zářící a lesklou sošku.Sošku dejte Fatimě a ona vám dá
mapu s pokladem.V inventáři se podívejte na mapu.Nyní jděte vedle ke
slepému krejčímu a podívejte se na upoutávku,že i poslední krokodýlí
kabelka byla prodána.Promluvte si s ním o všem možném a pak jděte ke
staré dámě,která se tu prochází nahoru dolů.Klikněte na její krokodýlí
tašku a mluvte s ní.Je dost protivná,takže to chce trpělivost,ale
nakonec vám tašku sama dá.Nyní se opět vraťte k převozníkovi a ten vás
odveze zpátky do pouště.Jděte do skalní oblasti,podívejte se na mapu v
inventáři a jděte dozadu doleva tam kam jste předtím nemohli.Sejděte
dolů po příkré prudké cestě a dole si promluvte se třemi
muži-Šalomem,Ephraimem a Samuelem.Pokecejte s touto veselou
trojicí.Jsou to prima kluci,trochu hluční,ale jsou v pohodě.Potřebujete
aby vám vyrobili speciální krokodýlí kostým.Až se k tomu dostanete a
oni budou ochotni vám ho udělat tak jim z inventáře postupně dejte
krokodýlí zuby,lebku zvířete a krokodýlí kabelku.Za chvilku od nich
dostanete krokodýlí masku.To je zde v tuto chvíli vše,takže se vraťte
zpět ke skalám nahoru a až se vám vpravo dole objeví ikona tak na ní
klikněte a budete zase stát před převozníkem ,který vás odveze zpět do
Káhiry.Jděte před královský palác,ale ještě než vejdete na nádvoří tak
si v inventáři vezměte masku.Vejděte na nádvoří a v animaci uvidíte jak
stráže strachy utečou a vy se dostanete až před samotného Faraona.
Kapitola 2
Faraon
je asi veselý chlapík se smyslem pro humor,ale asi se docela nudí a tak
to Assil odnese a skončí v hladomorně.Nejdříve si promluvte s
Gemotepem,majitelem stánku s ovocem,který prodává u zdi hladomorny.Sice
ho nevidíte ,ani on vás ale slyšíte se.Promluvte s ním hlavně o
Osiris.Poté se podívejte na krysí díru/viz obrázek/
a vezměte si z ní pilník.Použijte pilník na přepilování řetězu vlevo a
sjede vám dolů mrtvý kapitán.Vezměte si jeho nohu a s ní dostanete i
flétnu.Běžte zase pokecat s Gemotepem a dejte mu ramínko z inventáře a
on vám vyrobí jakýsi klíč.Jenže za to něco chce.Dejte mi tedy z
inventáře láhev vína.Prázdnou láhev vám za chvilku vrátí a nyní už mu
můžete dát ramínko.On vám ho hned vrátí a v inventáři máte cosi jako
klíč.Otevřete si dveře od cely a běžte ven.Cestu hlídá krokodýl,takže
mu z inventáře dejte nohu kapitána a krokodýl uteče.Cesta je volná a až
vylezete za palácem ven z díry tak běžte k Dinárovi,mazanému
obchodníkovi.Promluvte s ním o všem možném a nakonec po vás bude chtít
takovou menší prácičku.Řekněte ANO a on vám řekne ,že potřebuje někoho,
kdo by ukradl sultánův grál z Arabského velvyslanectví.Velvyslancova
dcera byla uvězněna .Byla to ta žena ,kterou na tržišti sebrala
stráž.Dinár dá Assilovi znak ,kterým se Assil prokáže stráži u
velvyslanectví a stráž ho pustí dovnitř.Běžte tedy ke strážci a
promluvte s ním.Pak mu znak z inventáře ukažte a on vás pustí
dovnitř.Seberte chrastítko ze stolu/viz obrázek/a
klikněte na sultánův grál.Zjistíte ,že v grálu má hnízdo nebezpečná
kobra.Udělejte následující.V inventáři vezměte chrastítko a jím
klikněte na sultánův grál.V animaci uvidíte jak se kobra ,začne
vlnit.Hned jak animace skončí a kobra se ještě vlní,klikněte v
inventáři na chrastítko a jím na okno vlevo.Kobra vyskočí za
chrastítkem ven a vy seberte grál.Vyjděte ven a sultánův grál dejte
Dinárovi.Ten vám za odměnu ukáže tajnou cestu.Vejděte na dvorek a jděte
kolem stánku k malému okénku vlevo od stánku.Budete mluvit s dcerou
arabského velvyslance.Zjistěte co řekla o Faraonovi a ujistěte ji o tom
,že jí pomůžete.Po rozhovoru seberte hurikánové termity v polici nalevo
u stánku.Jděte kousek dopředu doleva k velké soše,která drží v rukou
proklamační látkový banner,který
si přečtěte a pak si ho i vezměte.Jděte dozadu doprava k strážci Bulbul
the Bouncerovi.Vyptejte se ho na vše možné,ale hlavně na to jak se
tančí Camella Loca.Dozvíte se od něj ,že to je DOLEVA,2X DOPRAVA,OTOČIT
a TLESKNOUT.Jděte kousek zpátky a sejděte dolů do sklepa.Podívejte se
na shnilý sloup.Použijte na něj termity z inventáře a v animaci uvidíte
jak vám spadne do náručí krásná Thara,dcera velvyslance.Promluvte si s
ní a protože bude potřebovat nějaké oblečení tak jí dejte látkový
banner z inventáře.Vyjdete ven ze sklepa a za chvilku přijde
Thara.Sakra to je kus ženský!Dejte jí flétnu z vašeho inventáře,ona
zahraje Camellu Locu a strážce spadne do odpadní jímky vlevo.Cesta do
paláce je volná.
Kapitola 3
Podívejte
se na palácovou zahradu a stráž na mostě.Jste nyní uvězněni v palácovém
pekařství.Musíte tedy najít cestu jak se odtud dostat.Podívejte se na
mlýnský kámen ,velký modrý džbán a velký grill.Vyjděte po žebříku vlevo
nahoru.Přečtěte si knihu jak udělat extra dlouhou bagetu.Seberte obilí
z pytle vpravo a přejděte po římse na druhou stranu kde je mlýnské
vodní kolo.Vidíte,že budete potřebovat hodně dlouhou a tvrdou
bagetu,aby jste přešli na druhou stranu.Vraťte se dolů,dejte obilí na
mlýnský kámen a pak si vezměte mouku.Umístěte mouku na grill a pak
klikněte na velký džbán.Sledujte proces pečení.Bagetu vezměte ve chvíli
až projde třetím procesem ,kdy získá černohnědou barvu.To už je
dostatečně tvrdá na to ,abyste jí mohli použít jako lávku.Pokud se vám
jí nepodaří upéct dost tvrdou tak si cyklus zopakujte.Mouky je
dost.Vyjděte nahoru a jděte až dozadu k vodnímu kolu.Vezměte bagetu z
inventáře a klikněte na mezeru mezi římsami.V animaci uvidíte půvabnou
dceru Faraona.Bageta bohužel rupne,ale Thara vám pomůže nahoru.V tuto
chvíli vidíte,že vám v pravém dolním rohu naskočila ikona Thary a
Assila.Můžete teď vždy přepínat bud na jednoho nebo druhého,podle toho
jak to hra bude vyžadovat,včetně používání inventářů.Takže nyní jako
Thara běžte stále rovně až na konec,tam vyjděte do věže.Podívejte se na
stráž na mostě a pak na látkový banner v okně.Přepněte se na Assila a
jděte dolů po schodech k vodnímu mlýnskému kolu.Použijte páku,čímž
snížíte hladinu vody,ale páka se rozbije.Přejděte přes dříve ponořený
most kupředu na ostrůvek.Klikněte na velkou palmu vlevo a dostanete se
až k Faraonově hostině.Podívejte se na lodičku Faraona na vodě.Vzít jí
nemůžete,takže běžte ke stolu a vezměte si červeného raka.Jděte až
nahoru ,projděte kolem dlouhého stolu až dozadu a seberte
vidličku,která je zabodnutá do opěradla židle./viz obrázek/Slyšíte
stráž jak běduje nad hrozným nepořádkem.Seberte kari koření hned vedle
židle na zemi a pak jděte k harfě.Vedle harfy nalevo je něco jako
valcha.Seberte jí.Jděte kousek doleva k látkovému banneru,který zde
visí a použijte na něj raka z inventáře.Nyní se opět přepněte na Tharu
do věže.Seberte látkový banner a běžte koridorem zpět až dolů k vodnímu
mlýnskému kolu.Přejděte na ostrůvek ,vyšplhejte na vysokou palmu,ale
Thara je příliš lehká na to ,aby se dostala na druhou stranu.Vraťte se
tedy k vodnímu kolu a použijte na něj látkový banner.Kolo se zastaví a
voda opět stoupne.Vraťte se zpět do věže.Přepněte se na Assila a z vody
před vámi si vezměte lodičku Faraona.Vstupte do galerie a jděte
koridorem až na věž.Schovejte se do tmavého rohu a použijte lodičku
Faraona.Přijde strážný a Assil uteče rychle do zahrady.V inventáři
klikněte opět na lodičku Faraona a stráž se přesune ven,pryč z
věže.Nyní se přepněte na Tharu,přejděte most k další věži.Jděte do
tmavého rohu.Strážný se nyní vrátí opět na svojí pozici.Thara a Assil
jsou opět spolu.Jděte s oběma doprava na konec koridoru.Na podlaze
vidíte dvě kostky,které trochu vyčnívají .S oběma hrdiny si na kostky
stoupněte a dveře před vámi se otevřou.Vstupte dovnitř/je jedno jestli
Assilem nebo Tharou/,jděte do vchodu vpravo a ocitnete se v chrámu
Osiris.Vstupte do chrámu a jděte hned vpravo a podívejte se na malby na
stěně.Zleva doprava zde vidíte vyobrazení ohně,pírek,barev a
tvarů,flétnu a xylofon a na konci Faraona.Nyní sejděte dolů do
chrámu.Před sebou vidíte dlaždice na kterých je buď jakési oko nebo tři
pírka.Vedle vás jsou také jakési dva hořáky a když je zapálíte tak z
podlahy nalevo vyjedou gongy a napravo barvy.Jděte s oběma hrdiny
dolů,přepněte se na Assila a dejte z inventáře Thaře kari koření.Dejte
na oplátku z inventáře Thary Assilovi něco co vypadá jako louč.Je to
bouchadlo do gongů.Jděte s Assilem vlevo ke gongům,ale pozor jděte jen
po dlaždicích kde jsou tři pírka!S Tharou se přesuňte napravo k
barvám.Tharou vezměte dva prášky-žlutý a zelený.Vezměte žlutý prášek z
inventáře Thary a dejte ho na plamen.Přepněte se na Assila a bouchadlem
z inventáře klepněte do trojúhelníku.Přepněte se naTharu a dejte na
plamen zelený prášek.Přepněte se na Assila a bouchněte do kruhu.Opět se
přepněte na Tharu a dejte na plamen kari koření.Přepněte se na Assila a
bouchněte do čtverce.V animaci jste viděli jak z podlahy vyjeli různé
části mramorových bloků a nakonec vyjede velký blok uprostřed.Přejděte
s Assilem do levé ohrádky,teď už můžete vstoupit i na dlaždice s okem.S
Tharou jděte do pravé ohrádky.V inventáři Thary klikněte na flétnu
,přepněte se na Assila a v jeho inventáři spojte valchu s
vidličkou.Uvidíte animaci a objeví se sám velký Osiris.Přesuňte se s
Assilem k velkému bloku uprostřed a promluvte si s Osirisem.Dozvíte se,
že váš Ankh patří právě Osirisovi a že ho po vás bude chtít zpátky. Než
stihnete cokoliv domluvit , objeví se faraón a vám nezbude nic jiného
než zase prchat pryč.Venku klikněte jednou vpřed a seberte ze země
desku,utíkejte koridorem kupředu a až budete ve věži tak klikněte na
okno a prolezte jím ven na lešení.Vidíte ,že Thara je v nebezpečí
,rychle seberte provaz za vámi a v animaci uvidíte,že obrovská
socha,matka Faraona přijde o dvě obří kozy,ale vám se z paláce podaří
uniknout.
Kapitola 4
Poslechněte
si Osirisův monolog o jeho plánech jak naložit s Assilem a
Faraonem.Cesta Assila a Thary se na chvíli rozchází a vy opět budete
hrát jen za Assila.Sledujte kterak Assilovu ruku ovládá Osiris a na zdi
na malbě vidíte co s ním provede-nakope ho.Jděte na tržiště a
poslechněte si od otroka a jeho zvěsti o tom,že zmizela dcera
Faraona.Zjistíte ,že je banánová prohibice a že se nedá sehnat lahodný
nápoj slunce Káhiry,který má rád otrokář.Jděte za prodavačem vína a o
nápoji si s ním promluvte.Najdete ho vlevo pod schody od místa,kde
hovoří otrokář se svým otrokem.Pokud mu banány přinesete tak vám nápoj
namíchá.Jděte zpátky k převozníkovi a promluvte si s mudrcem vlevo.Poté
se nechte odvézt do pouště Jděte do skalní oblasti a pak směrem k
příkré a prudké cestě.Slyšíte lamentovat džina -vysloužilce.Promluvte s
ním a zjistíte,že mu spadla lampa do vody pod vodopádem.Slibte že mu
pomůžete a sejděte po cestě až dolů.Vidíte ,že lampa leží ve vodě ,ale
je daleko od břehu a nejde sebrat.Je tu krásná Thara,takže si s ní
promluvte.Zjistíte,že se přidala ke skupince tří veselých
izraelitů,banánových rebelů se kterými i spí.Mrcha jedna!Chce,aby se k
nim Assil taky přidal.Běžte si tedy promluvit s trojicí veselých
mladíků a jakmile vás přijmou mezi sebe dostanete od nich prkno.Jděte
od nich doprava na most a na rozbité místo použijte prkno z
inventáře.Přejděte most,protáhněte se dírou a jste na tajné plantáži
banánů.Seberte vědro a utrhněte si jeden banán.Vraťte se zpátky na
tržiště a jděte k obchodníkovi s vínem a dejte mu banán z
inventáře.Bude za to něco chtít,takže mu dejte prázdnou láhev z
inventáře.Pak už v inventáři budete mít koktejl ,který
potřebujete.Jděte k otrokáři a koktejl mu dejte,ale je to zhýčkaná
bestie,protože k tomu chce koktejlový deštníček.Jděte zpět do
paláce/ulička mezi krámkem Dinára a Olgy/ tam kde je zahradní
žranice,vezměte vědro z inventáře a naberte vodu.Poté jděte k spícímu
muži,vezměte plné vědro z inventáře a muže touto sprchou probudíte.Je
to hledaný vůdce karavany od vodopádu.Vraťte se do pouště,jděte do Gizy
a podívejte se na Bakshishe,muže stojícího před domem.Pak jděte k
Sfinze.Jděte až ke stánku se suvenýry a z koše vpravo vepředu vezměte
koktejlový deštníček.V inventáři spojte koktejl s deštníčkem a vraťte
se zase zpět do Káhiry na tržiště a dejte koktejl otrokáři.S ním to
praští a vy si vezměte jeho klíče,které má za pasem.Klíči klikněte na
otroka a tím ho osvobodíte od pout.Promluvte si s ním a on vám na
oplátku pomůže vyndat lampu z vody pod vodopádem.Automaticky se tam
přenesete,otrok lampu vyloví a vy jí dáte džinovi.Džin vám za odměnu
prozradí, kdo a kam unesl faraónovu dceru a otrok vám dá svůj vybitý
stroj času.Vraťte se zase do Káhiry a jděte na velké nádvoří před
palácem,hned vedle arabského velvyslanectví.Promluvte si se stráží o
Faraonově dceři a riziku z toho plynoucím.Stráž vás pustí a vy jděte
stále kupředu až přijdete přímo před Faraona.Promluvte s ním o jeho
dceři a on vám dá slib,že když dceru přivedete zpět dostanete její ruku
a půl království k tomu.Nakonec vám dá dost zvláštní klíč od
Sfingy-ruku se řetězem.Jděte tedy zase zpátky ke Sfinze a použijte
zvláštní klíč na mechanismus vlevo od stánku.Je to ta kamenná
tlapa.Vstupte dovnitř a vidíte,že se vám zobrazil jakýsi
ukazatel.Nenechte se jím znervóznit a vůbec ho nesledujte,na hru to
vliv nemá.Vejděte tedy do haly a Assil dostane přesný zásah
kamenem.Jděte směrem k vám do obrazovky a vpravo.Vidíte lešení,ale
chybí něco ,aby se dalo vyšplhat nahoru.Podívejte se na úhoře,který
plave v obrovském akváriu ve středu haly.Seberte a přečtěte si první
část pergamenu na bedně vepředu před akváriem.Jděte nalevo a podívejte
se na koleje od vozíku v písku.Seberte kladivo ,které je vzadu
nahoře.Jděte směrem k vám do obrazovky a vlevo vyjděte po dřevěné rampě
nahoru.Po cestě seberte druhý pergamen a opět si ho přečtěte.Nahoře se
podívejte do akvária,vezměte vědro a klikněte jím na vodu.Budete mít
opět vědro plné vody.Pokračujte po rampě doprava a dolů a všimněte si
pytle cementu,který je pod rampou.Z inventáře použijte kladivo a
klikněte na pytel.Tím ho shodíte dolů.Jděte až na konec rampy a vidíte
třetí ,poslední pergamen.Bohužel se k němu zatím nedostanete.Běžte tedy
zpět až dolů do haly a jděte pro pytel cementu,který jste shodili
dolů.Jděte doleva ,tam kde jsou koleje od vozíku a klikněte na ně
pytlem cementu z inventáře.Pak použijte vědro s vodou a vezměte si
betonovou formu.Nyní máte něco jako žebřík.Jděte napravo k lešení a
použijte na něj žebřík z inventáře.Vylezte nahoru a pak po dalším
žebříku až ke třetímu pergamenu,který si přečtěte.K němu dostanete
navíc klíč.Nyní jděte po rampě až nahoru a vstupte do hlavy
Sfingy.Seberte fíky na bedně vlevo a do mechanismu vpravo vložte klíč z
inventáře.Uvidíte animaci ve které se objeví Dinár,promluvte s ním a
Assil poněkud zvláštním způsobem opustí toto místo a zůstane viset jen
pár centimetrů nad fakírským lůžkem.Naštěstí to dobře dopadne a vy se
vrátíte do Káhiry a běžte domů.Vidíte,že Assilův otec hovoří se dvěma
vrahy.Běžte si s nimi promluvit a oni za chvilku odejdou.Promluvte s
otcem a zeptejte se ho na klíč.Bohužel už zapomněl kde je.Vejděte do
domu a běžte úplně nahoru do patra a zde vidíte zvláštní točitý
mechanismus.Klikněte na něj a v animaci uvidíte jak se celý protočí a
dole v přízemí se otevře přihrádka.Jděte dolů a z přihrádky plné
dokumentů si vezměte klíč,který vypadá jako oko.Běžte si ještě
promluvit s otcem a pak se opět vrátíte do útrob Sfingy./musíte si opět
otevřít tajný vchod /Vyjděte až do hlavy Sfingy a klíč s okem vložte do
mechanismu vlevo.Sjede vám něco co velmi připomíná
splachovadlo.Zatáhněte za něj a tím vypustíte obrovskou nádrž,která
prochází Sfingou.Jděte tedy k vypuštěné nádrži ,ale když budete chtít
vstoupit tak zjistíte,že máte málo energie.Vrátíte se tedy zpět do
hlavy Sfingy a jděte doprava za mechanismus.Vezměte fíky z inventáře a
hoďte je do díry.Poté do díry skočte a dole u fakírského lůžka seberte
již otevřené fíky a snězte je.Uvidíte jak se vám doplní opět
energie.Opět otevřete tajný vchod na kamenné tlapě Sfingy,vyjděte
nahoru a vstupte do vypuštěné nádrže.Vezměte si elektrického úhoře a v
inventáři ho spojte s vybitím strojem času.Tím se přenesete ke skalám v
poušti a po této fatě morgáně se vrátíte zpět do nádrže,ale v inventáři
už budete mít závaží,které vložíte do kamenného podstavce vpravo.Žluté
velké dveře se otevřou a vy vstupte.Jděte až do místnosti plné věcí a
vepředu u stolu si vezměte baseballovou výbavu.Pak se probudí roztomilá
mumie,promluvte s ní a ona půjde ke tlačítku vlevo.Jděte za ní a
vstupte do teleportu,kterým se přenesete do závěrečné části hry.
Kapitola 5
V
podzemí, říši boha Osirise je pořádná tma, naštěstí máte emerald tiaru,
která umožní vidět.Jděte kupředu a pekelnému šakalovi hoďte baseballový
míček z inventáře.Je to přece jen hravý pejsek.Jděte až před ozubenou
bránu a promluvte s ní.Bohužel je nějaká zmatená.Jděte doprava vezměte
ze země pojistku a odsuňte kryt na pojistkách.Vidíte znaky a
barvy.Zleva jsou to modré oči,červená paměť,žluté myšlení a zelené
uši.Vyndejte pojistku ze žlutého myšlení a dejte jí do červené paměti a
pojistku z inventáře umístěte na modré oči.Promluvte si s bránou a
řekněte jí,že si přejete abyste byli přátelé.Ona vás pustí dál a vy
jste na prahu velkého finále.
Stojíte před Osirisem v jeho podzemní
svatyni.Vidíte svázanou dceru Faraona a taky Dinára.Mluvte s
Osirisem,ale v žádném případě mu nedávejte ankh.V pravou chvíli se
objeví Thara .Assil jí hodí ankh,ale Osiris Assila očaruje a ten začne
honit Tharu.Jděte s ní za rozbitý sloup vlevo a v animaci uvidíte jak
se sloup zřítí a Assila zabije.Naštěstí se Thaře podaří zásluhou ankhu
a magie Assila přivést k životu.Vyjděte s Assilem ven z podzemní
svatyně a v animaci uvidíte jak Assil,Thara a dcera Faraona utíkají
před Osirisem.Venku před Sfingou vás zastaví prodavač suvenýrů.Strčte
do něj a on sebou do hlubin vezme i Osirise.Ocitáte se před Faraonem i
s Tharou.Vychutnejte si konec této hry.
Uložené pozice
Čeština
Demo
Recenze
Videoukázka
Obal na cd(dvd)
Komentáře
Přehled komentářů
jak tam asi máme použít vidličku,když Assil ani Thara ŽÁDNOU nemaj?
hele
(Pajulkaaa, 26. 1. 2008 9:35)